Toen ik op safari was ... - Reisverslag uit Addo, Zuid-Afrika van Kayamandi - WaarBenJij.nu Toen ik op safari was ... - Reisverslag uit Addo, Zuid-Afrika van Kayamandi - WaarBenJij.nu

Toen ik op safari was ...

Door: gj

Blijf op de hoogte en volg

05 Januari 2015 | Zuid-Afrika, Addo

IN het Addo park logeer je"tussen" de wilde dieren van zuid afrika. Wat bijzonder om s ochtends wakker te worden van de volgels met heel ander vogelgezang dan dat we in Nederland zijn gewend. En dan vanaf de veranda, met uitzicht over een drinkwater plaats, te zien hoe zebra's zich tegoed doen aan het water. 's Ochtends vroeg uit deveren lm met een gods het park in te gaan. Wij zouden graag de leeuwen willen zien want die hebben we de vorige dag, op onze eigen safari, nog niet gespot. De gods doet erg zin best maar gedufende de 2, 5 uur duurende rondrit laten ze zich niet zien. De zeer ervaren gids weet wel ongeveer waar ze zitten maar we horen alleen heen paar brullen. Zijn verklaring is dat ze naar alle waarschijnlijkheid al een rustplaats hebben gezocht omdat het vancaag een warme dag zal worden. We heben werderom nog wel een groep olifanten zien drinken en een groepje buffels. De big 5 zit er voor ons niet in. We blijven steken op de buffel, olifant en neushoorn. De laatste gespot direct na aankoms in het park toen het al donker begon te worden.

  • 06 Januari 2015 - 12:24

    Jannie:

    Tja ik kan het niet laten hoor (deze tekst neemt wel weer wat ruimte in beslag, ha, ha) maar als ik bovenstaand reisverslagje lees heb ik toch dit liedje erbij in gedachten..........ennehh wat dat leeuwen spotten betreft, ja helaas d'n Hollanders kunnen niet alles hebben.
    Bij deze dan maar, ik zie het al voor me...............

    The Lion Sleeps Tonight

    Wee-ooh wim-o-weh. Wee-ooh wim-o-weh.
    Wim-o-weh o-wim-o-weh o-wim-o-weh o-wim-o-weh
    o-wim-o-weh o-wim-o-weh o-wim-weh.
    Wim-o-weh o-wim-o-weh o-wim-o-weh o-wim-o-weh
    o-wim-o-weh o-wim-o-weh o-wim-weh.

    In the jungle, the mighty jungle, the lion sleeps tonight.
    In the jungle, the crying jungle, the lion sleeps tonight.

    Wee-ooh wim-o-weh.
    Wim-o-weh o-wim-o-weh o-wim-o-weh o-wim-o-weh
    o-wim-o-weh o-wim-o-weh o-wim-weh.
    Wim-o-weh o-wim-o-weh o-wim-o-weh o-wim-o-weh
    o-wim-o-weh o-wim-o-weh o-wim-weh.

    Near the village, the peaceful village, the lion sleeps tonight.
    Near the village, the crying village, the lion sleeps tonight.

    Wee-ooh wim-o-weh. Wim-o-weh o-wim-o-weh o-wim-o-weh
    o-wim-o-weh o-wim-o-weh o-wim-o-weh o-wim-weh.
    Wim-o-weh o-wim-o-weh o-wim-o-weh o-wim-o-weh
    o-wim-o-weh o-wim-o-weh o-wim-weh.

    Hush, my darling, don't fear, my darling, the lion sleeps tonight.
    Hush, my darling, don't fear, my darling, the lion sleeps tonight.

    Whuh whuh whuh wim-o-weh. Wee-ooh wim-o-weh wee-ooh
    wim-o-weh wee-ooh wim-o-weh.


  • 06 Januari 2015 - 12:37

    Jannie:

    Speciaal voor de drie mannen, vanavond bij een Suid Afrikaan pilsjen...

    Toen ik op safari was in donker Afrika
    Stond ik plotseling veur een leeuw
    Ik schrok mien helemoal naar
    Iedereen ging op de loop, ik dacht 't mot gebeuren
    Ik denk den leeuw vret mien op, moar dit was wat ik heuren

    enz. enz. enz. enz.

    Gerriejanne jij gaf de voorzet! Ik kop hem dan wel voor je in.

  • 06 Januari 2015 - 17:58

    :

    Leuk !

Tags: addo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 18 Okt. 2014
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 12811

Voorgaande reizen:

31 December 2014 - 31 December 2014

Bezoek aan SOS Kayamandi

Landen bezocht: